Stockholm

Så vi körde hit, hela dagen. Det gick bra men hade velat åka tåg, tåget går fortare nu och det är ganska bekvämt. Men eftersom vi är ekonomiska familjen tydligen, blev jag sur när tåget kostade dubbelt så mycket som att köra bilen. Men det gick bra, Barnen samsades faktiskt bättre än jag förväntat mig. Så dag 1 gjorde vi detta. VASA Museet : Jag blir lika fascinerad av detta underbara skepp och på all tid man lagt ner på att bygga den till det fantastiska den är, synd den sjönk efter 20 min bara. Utställningen kring båten är också intressant, med allt från hur den bärgades till hur den byggdes och sjönk. Skelett av de människor som hittades i båten och ansikts rekonstruktioner på vissa av dem finns också. Det blir lite sådär personligt då. Det som är synd är turist säsongen, det är massor massor av folk, överallt. dock tur detta museum har en gigantisk sal som hela utställningen går runt, så det ryms folk här. Bara jobbigt med hissväntan om man har vagn. http://www.vasamuseet.se/
Junibacken: Ja jag gav det en till chans, fint gjort allting och så och en rolig lekplats en stund men näe det blir fortfarande inte bättre. Nu blev det visserligen ännu sämre när det var knökfullt av folk, luften var tät och man fick ont i huvudet direkt. Det finns kul grejor för barnen att klättra och krypa i, men det roligaste rummet kom vi inte ens in i, för det var kösystem där och när vi lekt överallt skulle vi fortfarande vänta en timme så nja... vi for därifrån. det kunde bli bättre och är säkert kul mitt i februari mitt i veckan , mitt på dagen . När det är mindre folk där. http://www.junibacken.se/
obs, denna bild är inte från igår ;) Aquaria vattenmuseum. Är lite kluven när det gäller denna plats, fint upplagt och ideen är god. Men om man ska betala in sig med den summan det kostar att gå in så tror man att det är mer än vad det är. Man väntar hela tiden på det som ska komma osv, men det blir aldrig riktigt mer. Och det är inte stort, så man hinner komma in och sen är det klart i princip. De har fina akvarium och fina fiskar, någon enstaka spindel och en orm tror jag , men inte mycket mer. Snygg laxtrappa dock och intressant att det faktiskt kommer öring dit varje år och leker :) http://www.aquaria.se/, Ha en fin dag alla :) Idag bär det av till Södertälje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0