sämsta läkaren ever

Usch vad irriterad jag just varit. Har en bra anledning också tycker jag, sen ja såklart blir allt ännu värre eftersom man är förbannad och sakerna blir tusen gånger värre än vad de kanske är men så här var det.

Läkaren på avdelningen kommer in på ronden och säger, att "ja Pixie har ju haft lite bekymmer med abstinensen och det blir ju lite värre eftersom hon inte får medicinen hela tiden via dropp utan den ges direkt var sjätte timme då hinner den ju börja försvinna innan nästa dos ges.

- Ja ?? Säger jag, så är det ju.

-vi tänkte att hon ska börja få det via dropp igen som en konstant dos.

- Jaha men det är väl samma dos som nu , ni ska väl inte ge mer av det?

- Jo det blir en högre dos igen.

- Men nej det vill jag inte!!! Hon har ingen svår smärta, ina tecken på att ha ont mer det psykisk i att hon blir frustrerad och sur om det inte är precis som hon vill. (alltså tyst och ingen rör eller pratar med henne ;) )
Jag vill inte att hon får mer, hon måste ju ändå sluta med det så varför dra ut på det, det måste ju göras.

- jaha jaja ja vi struntar i det då om du nu tycker att det är ok att ditt barn har ont.

......................................................????????????????????????????????????????????????????????????????????

- eh nej jag sa ju att hon inte har ont, skulle jag tro hon hade det skulle vi inte ha den här dískussionen.

- (tystnad)


Vad fan liksom vad tror han, att jag gillar plåga mitt barn eller. Det jäkla ketoganet har inget syfte längre, varför man inte slutat med det är för att hon fått ett lättare beroende och måste avvänjas. Varför ska jag vilja att hon får mer av den skiten när syftet är att hon ska slippa det.varför ge mer nu och sen börja avvänningen åter igen, helt galet. Och vad vet han om hon har ont eller inte han har träffat henne i 5 minuter när hon sov jag är med henne nästan 24 timmar om dygnet.

suck, man är så trött i huvudet att en sån här skitgrej förstör hela dagen, nu går jag bara runt och vill i orincip slå honom. Men vad tycker ni?? Säger man sådant till föräldrar till ett sjukt barn , ??? specielt som läkare

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä detta lät ju inte ok... inte okej alls..?! Hade frågat den läkaren som har avsvaret över henne om man säger som han..

2012-03-10 @ 17:57:55
Postat av: Mia

2012-03-10 @ 20:24:10
Postat av: Mia

Men va faan är det för fel på folk? Det är fan inte okej att kasta ur sig en sådan sak. Kramar på er!

2012-03-10 @ 20:27:21
Postat av: tatjana

Tycker att du ska be om en ny doktor.Tyvärr så finns det många skithögar inom läkarkåren.Du är ju ändå den som känner ditt barn bäst...styrkekramar till er alla!!

2012-03-10 @ 21:23:30
Postat av: SANDRA SVARAR

Gud vilken skum läkare, sånt är inte ok. Nej fyfan!

2012-03-12 @ 08:39:26
URL: http://ssandrao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0