om att välja om man ska resa bort eller inte

Ibland känner jag att jag måste sättä mig ner och andas och fundera på allt som varit och om hur det kommer att utvecklas från det här. en annan sak som jag var tvungen att besluta mig om var senegal resan.. När Pixie blev sjuk var det självklart att jag och Michela skulle stanna hemma. NU när allt börjar lugna ner sig och det inte verkar vara någon panik med operation osv var jag tvungen att sätta mig ner och fundera. Jag vet att vissa tyckte att jag och Michela självklart skulle åka medans andra tyckte att jag var konstig som ens tänkte på det.

Jag vägde det att Pixie är sjuk mot att jag faktiskt kan ta ett flyg hem när som helst om Pixie behöver operationen innan vi kommer hem. Jag vägde det att finnas här hela tiden mot att jag på något sätt satt en dödsdom på henne när jag avsagt allt inom en nära framtid oavsett vad det är. Det att Fredrik blir ensam med henne mot att Fredrik får vara ensam med henne och de får rå om varandra som jag får rå om Michela. Fördelarna vann och jag bestämde att vi reser, Fredrik sa också genast att såklart att ni ska åka. det som det däremot inte finns några fördelar att väga mot är att jag kommer sakna Jaymie så otroligt mycket ja kanske då att han låter mig pussa på honom lite extra när jag kommer hem :)

Nej men på riktigt så vet jag att Pixie har det bra haha om inte bättre ;) här hemma med Fredrik som skämmer bort henne och jag får väl stå ut med värken i hjärtat. För jag har faktsikt en till dotter och att ta denna resa ifrån henne, att ta de upplevelser som hon kommer att få och de lärdomar hon kommer att lära sig ifrån henne för att jag är rädd är inte rättvist. Hon förtänar det precis lika mycket som Pixie förtjänar att vi bara varit med henne. Och det finns folk som inte förstår det och det får vara eran åsikt. Men vi har ett liv och att leva det i rädsla för vad som skulle kunna hända gör ingen lycklig eller trygg. Jag är trygg i den vetskapen att om de efter magnetröntgen den 16/4 säger att det måste opereras innan 1/5 så tar jag ett tidigare flyg hem och jag är trygg i att Fredrik ser på vår dotter om hon mår bra eller dåligt och skulle meddela mig ifall hon plötsligt skulle må sämre.

Att välja att leva är väl det finaste man kan göra för någon man älskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0