det värsta kommer sen

Har lite svårt att komma till ro ikväll. Massa annat som ska lösas och egentligen finns ingen tid att göra det eller energi för den delen. Företaget tar ju inte paus även om jag inte är där. Och även om tjejerna gör ett super jobb så finns det saker de inte kan lösa. usch usch vad jag önskar jag kunde telepatera mig just nu.

Tänker på Johanna som är sjuk, tänker på alla fakturor som måste göras, tänker på att vi har kort om folk. Tänker på Jaymie som trodde att det var hans fel att Pixie har cancer för att han hade feber och hosta och sedan blev hon sjuk. Tänker på fredrik som börjat bli hostig och blir han mer sjuk får han inte komma in hos Pixie. Och tänkr på Pixie som är mer och mer vaken och absolut inte vill att vi går från rummet. Tyvärr måste vi gå äta och sova osv :( 

Sen tänker jag på att hon ska bli frisk från lunginflammationen så att vi kan operera henne. Man är rastlös även om man inte vill skynda på något. Dagarna går fort även om man inte gör så mycket, för fort kan det tyckas, man hinner inte med något heller. Vi lever i vår lilla bubbla här som ibland spricker av olika problem utifrån som måste lösas eller tröstande samtal som gladeligen tas emot. 

Pixie mår bättre, hon är mer vaken, vill att jag visar henne böcker, läser lite, hon kikar med halvöppna ögon på bilderna. Hon pruttade massor idag, jag och fredrik log och skojade med henne, då log hon :)  Jag vet att vägen är lång och att det tyngsta kommer sen men vi koncentrerar oss på lunginflammationen nu, vi tar cancern sen. En sak åt gången, en dag i taget.

Kommentarer
Postat av: tea mane

ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR ER <3 <3 Skickar all min kraft till er .

2012-03-07 @ 10:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0