Ändrade förhållanden igen.

Så denna resa har återigen ändrat riktning. Både läkarna och vi har ju varit fundersamma på vad kramperna Pixie fick berodde på med tanke på att hennes feber inte var så hög stämde de inte in på vanliga feberkramper.
Idag har vi fått svar på det, det gjordes en magnetröntgen på Pixie som visade på en liten förmodligen godartad tumör i hennes lillhjärna. det är den tumören som gjorde att hon krampade. Det är en tumör som växer sakta så hur länge hon haft den är svårt att säga, kanske sedan hon föddes. Får veta mer imorgon.

Hur tar vi det här??? Ganska bra.. var förberedd, hade redan sett sett CT bilderna och förstår ju själv att det måste finnas en orsak till det apatiska tillståndet hon hade och kramperna. Dock klart det hugger som en kniv i hjärtat att veta säkert att min älskade Pixie har en ännu längre väg att gå för att bli frisk.

Har tänkt på en massa saker, på hur det kunde bli så här, på varför det blev så här. Vad har lunginflammationen med det här att göra. Och ja den har ju faktiskt inget med den att göra , samtidigt som den har allt med det att göra. Hade hon inte hostat så mycket hade vi inte tagit henne till vår säng och vi hade inte hunnit upptäcka kramperna i tid. Hade hon inte krampat hade inga undersökningar gjorts på hjärnan, de hade botat lunginflammationen och vi hade åkt hem (hemska tanke) Så tack vare lunginflammationen hittade vi tumören. Så som ni förstår är känslorna lite blandade över vad jag ska tycka över något för tillfället.

Det blir operation såklart, men först måste hon bli friskare så att hon orkar med en operation. Vi tar en dag åt gången. En dag i taget mot en frisk Pixie.

Jag vet att många är oroliga, det är klart att ni får oroa er men det kommer att bli bra, det finns inga andra alternativ, INGA andra alternativ.

Kommentarer
Postat av: cizzi

Ush gör ont i hjärtat när jag läser detta..Ni finns i mina tankarna



2012-03-06 @ 09:05:45
Postat av: Sandra

Läste precis i Danielas blogg om detta. Mitt hjärta hoppade nästintill ut ur mitt bröst då jag läste ordet tumör, då hinner man ju tänka det värsta. Tack och lov att den mest troligt är godartad dårå. Tänker på er och jag ska be för lilla Pixie! <3 Stay strong.

2012-03-06 @ 12:20:17
URL: http://ssandrao.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på er och sänder mina styrke kramar! Kram!

2012-03-06 @ 12:47:18
Postat av: Linda

Hej, vill bara skicka en stor stor kram till dig och Fredrik. Jag hoppas verkligen att allt blir bra för er och lilla pixie. Det är tur att ni har varandra för det måste vara fruktansvärt att gå igenom det här. Tusen kramar/ linda (gammal bekant till Fredrik)

2012-03-06 @ 13:44:17
URL: http://kvarnen.blogspot.com
Postat av: Hanna

Skickar mina tankar till dig och din familj och många kramar <3

2012-03-06 @ 14:57:59
Postat av: Åsa och krille

Hjärtat stannade när vi nyss läste det du skrev!! Våra tankar går till er och hoppas att allt går bra! Hälsa fredrik! Styrkekramar!!

2012-03-06 @ 20:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0