ingen operation imorgon..

Tänkte bara uppdatera att läget är ändrat igen........................ Man vet fan inte hur nästa dag kommer att se ut, läkarna har haft ett möte och de har studerat de nyaste magnetröntgenbilderna, jämfört med de förra osv och kommit fram till att de inte vill operera nu......

Så ingen operation imorgon alltså, har varit lite svårt att ställa om och man förstår inte riktigt något men det känns bra, det känns underbart att bara få vara i alla fall denna sommar utan den där jäkla operationen.

Det läkarna säger är att tumören visserligen är aktiv och har blodkärl osv men den har inte växt vilket betyder att den växer mycket sakta. Och när man då jämför de risker en operation medför så är det säkrare för Pixie att inte operera nu. Hennes hjärna växer i 2 år till så varje dag den får växa och mogna är possitivt (hjärnan alltså ) vi gör en ny magnetröntgen i Augusti och ser om något hänt och då tar de ställning igen ifall de vill operera. Ja jisses jag vet inte vad jag ska skriva, man är lite i chock fortfarande, först var det kaos och oj oj det måste opereras nuuuuuuuuuuuuuuu sen skulle det nog inte opereras alls, sen skulle det opereras och det var bestämt och alla hemskheter som kunde hända gicks igenom med oss, jag skrev begravningstexter i sömnen och jag vet inte vad och nu ska vi vänta.... Vi fick ju veta detta i fredags så man är väl inte helt redig än, senast en timme sen fick jag plötsligt panik och tänkte att vi glömt åka till sjukhuset.....

Nej men det är fint att den inte växt nog för att jag vill ha ut skiten men väntar gärna om det hjälper och ökar chanserna för en fullständig återhämtning efter operationen.

Så imorgon blir det dagis för Pixie och jobb för oss istället för en nervös väntan och operation. :)¨

Sov gott alla och tack alla som tänkt på oss och Pixie, nu tar vi sommarlov från tumören och tar nya tag på hösten :)


Kommentarer
Postat av: Mats Nehl

Kramar från mig och Ann!!

2012-06-18 @ 11:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0