Super Heidi

Ibland försöker jag vara super Heidi, det brukar gå si sådär..... funkar ett tag och allt rullar på tills jag upptäcker att jag faktiskt inte hinner göra en veckas uppgifter på en dag, hur jag än försöker. Det är väl tur att jag har en sambo som är likastor tidsoptimist som jag , för annars vore det ett stort STORT problem i vårt förhållande. ´Men som det ser ut nu så sitter vi nöjda med vår "att göra lista" där vi helt självklart skriver in sisådär 20 grejor som bara måste göras just idag. För jag menar man behöver väl inte äta, sova, laga mat, gå på toa, ta hand om barn, andas, svara i telefon eller något av de andra tusen grejor som dagligen stjäl vår tid från vår lista.. Och det där med barnen har vi nog räknat in ... lite i alla fall haha. Men när Heidi sitter med Pixie och leker med dockhuset i 45 min eller Fredrik sitter och översätter uppgifter från nått övrsvårt dataspel till Michela eller Jaymie och Heidi läser bok i 30 min så dras ju som tiden från byggandet, målandet, möblerandet av... fast det verkar vi inte alltid inse haha :)

Jag har varit super Heidi i helgen , till den grad att jag inte ens orkade följa med på en liten öl, nej jag kände bara att aldrig ... jag kryper hellre ner under täcket och somnar till någon dålig serie, vilket var precis vad jag gjorde. Och jag ångrar det inte alls :)

Idag var vi på kalas, lilla Elias blev 2 år ochPixie fick dra på sig fin klänningen och dola på på lagmansgatan ett tag, jag drack ca 4 koppar kaffe för mycket och åt 3 bitar smörgåstårta för mycket. Tur att jag fortfarande har träningsvärk i magen då, på det sättet känns det mindre jobbigt ;)

Ska försöka vara super Heidi i en lite stund till och skriva lite mer på min uppsats sen slocknar denna hjälte för idag.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0