svisch

Ännu en helg som sa svisch........................... gone.

Var och kikade på lte brasa igår och hela familjen fick sig en välbehövlig promenad. Sen att sonen haft problem med att byta boende igen, han brukar ha svårt att varva ner de första dagarna han kommer efter att ha varit hos sin far. Han ska göra allt, prata med alla, jag ska läsa, spela, rita, göra allt med honom på en gåns samtidigt som han ska vara med syrran och kompisen, se TV och data..... Ibland blir det svårt att finna lugnet i Heidi hjärnan och inte ryta, eller nja ok inte bara ibland, under de första dagarna blir det lite oftare. Men sen finner han sin plats och lugnet (så lugnt det nu kan bli med 3 barn) befinner sig.

Idag har det bakats, bröd, bakade en schweizisk fläta och sen lite sötare brödbullar med recept från Bali. och ja kaka gjorde jag också, var lite orolig att den skulle bli för kompakt med massor av honung i och massor av kolasås på, men bror min och Jenny bevisade mig fel och åt upp halva kakan :) Så den kakan fick godkänt och ska bakas igen :) Och även barnen diggade mammas bak och den schweiziska flätan fick sig en omgång beröm , det värmer mamma hjärtat.

Det här är en schweizisk fläta.

Nej ska gå lägga schemaändringarna i företagsdelen och skriva lite fakturor, så trevlig söndag kväll alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0